• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

IRM III - Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Symbol:

IRM III

Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 77 87

1. Wypełniony wniosek. Pobierz IRM III.

Wniosek możesz też dostać w Urzędzie Miasta.

2. Załączniki:
• 1) regulamin działalności określający:

  • nazwę stowarzyszenia zwykłego,
  • cel lub cele,
  • teren i środki działania,
  • siedzibę,
  • przedstawiciela  stowarzyszenia lub zarządu,
  • zasady dokonywania zmian regulaminu,
  • sposób nabycia i utraty członkostwa,
  • sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności:
  • tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu,
  • kompetencje,
  • warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego,
  • w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności:
  • tryb jego wyboru,
  • uzupełniania składu,
  • uprawnienia.
• lista założycieli stowarzyszenia zwykłego, która zawiera ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia. Należy również podać miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli. Stowarzyszenie zwykłe zakładają co najmniej 3 osoby.
• imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela stowarzyszenia zwykłego albo członków zarządu.
• Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej. Dotyczy sytuacji gdy regulamin przewiduje ten organ.
• Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Usługa jest bezpłatna.

Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:

  • Pasażu K. Rudowskiego 10,
  • ul. Szkolna 28 (wejście A, B).

Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni.

W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu, o którym mowa w ust. 2, liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

  • Art. 40-43 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U.  z 2020 r. poz. 2261)

Załączniki

  1. Wniosek

    (docx) 0.02mb

  • Referat: Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji
  • Kategoria: Stowarzyszenia
  • Data publikacji: 2020-10-13
  • Data modyfikacji: 2022-12-16
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
9 + 8 =
Link
9 + 8 =