• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

IGK XIX - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Symbol:

IGK XIX

Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
ul. Szkolna 28,
tel. 44 732 18 46

1. Wniosek właściciela o rejestrację jednostki pływającej i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
2. Dowód własności jednostki pływającej (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego).
3. Załączniki poświadczające następujące informacje:

  • Dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej,
  • Rejestrację jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeżeli jednostka pływająca była zarejestrowana,
  • Numer identyfikacyjny albo indywidualny numer identyfikacyjny (INI) jeżeli został nadany,
  • Rodzaj napędu jednostki pływającej, a  w przypadku napędu mechanicznego także o jego mocy,
  • Model i marka jednostki pływającej,
  • Wymiary i parametry jednostki pływającej,
  • Materiał główny kadłuba jednostki pływającej,
  • Rok budowy i producent jednostki pływającej,
  • Sygnał rozpoznawczy (Call Sign) i morski radiowy numer identyfikacyjny MMSI – jeżeli zostały nadane,
  • Maksymalna dopuszczalna liczba osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
  • Dopuszczalna siła wiatru i wysokość fali, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot.
4. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
5. Dokument zawierający zgodę właściciela jednostki pływającej na uprawianie żeglugi przez armatora.
6. Deklaracja zgodności CE jednostki pływającej oraz silnika – jeżeli były wydane.
7. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania  tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
8. Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

1. Wysokość opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego wynosi:
a. 80 zł,
b. 60 zł w przypadku opłaty ulgowej – przysługującej właścicielowi jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami i podlegającej obowiązkowi przerejestrowania do Systemu REJA24 w terminie określonym w art. 28 ust. 1 Ustawy.
c. 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia)
2. Opłatę można wnieść:
a. bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta  91 1090 2590 0000 0001 5213 1413,
b. w Kasach Urzędu przy ul. Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub ul. Szkolna  28 (wejście B).

1. Wniosek o rejestrację jednostki pływającej należy złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28.
2. W przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej:

Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj konto:
https://interesant.reja24.gov.pl/zarejestruj-konto.
  • Złóż wniosek przechodząc przez kolejne sekcje portalu REJA24.

1. Wpis do rejestru do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
2. Wydanie zaświadczenia o złożeniu wniosku o rejestrację do 7 dni.

Od decyzji organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:
1. Ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych:
2. Ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.

1. Rejestracji jachtu można dokonać w dowolnym organie rejestrującym. Właściciele jednostek pływających mogą kierować wnioski o rejestrację do wybranego spośród 382 organów rejestrujących, prowadzonych przez starostów powiatów, prezydentów miast na prawach powiatów oraz wskazane związki sportowe (Polski Związek Żeglarski oraz Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego).
2. Jednostki pływające już zarejestrowane podlegają obowiązkowi ponownej rejestracji w Systemie REJA24 jeżeli spełniają parametry określone przepisami Ustawy. Właściciele mają na to odpowiednio 12, 18 lub 30 miesięcy od wejścia w życie ustawy (art. 28 ust. 1 i 2 Ustawy).
3. Wszystkie jednostki pływające, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji mogą zostać zarejestrowane na wniosek właściciela.

1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2020 r. poz. 1500).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2021 r. poz. 735.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).
5. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 248).
6. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 157).
7. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim (Dz. U. poz. 1908).

  • Referat: Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
  • Kategoria: Wędkarstwo i sprzęt wodny
  • Data publikacji: 2021-06-21
  • Data modyfikacji: 2023-01-02
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
5 + 8 =
Link
5 + 8 =