• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje właścicieli pojazdów, iż od dnia 01 stycznia 2021 r. przywrócony zostaje obowiązek: 1. zawiadamiania o  nabyciu lub zbyciu pojazdu, zarejestrowanego na terytorium Polski, w terminie nieprzekraczającym 30  dni od jego nabycia lub zbycia; 2.  zarejestrowania pojazdu sprowadzonego  z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w terminie 30 dni od jego sprowadzenia.
  • W Biurze Obsługi Mieszkańców można założyć firmę przez telefon. Więcej informacji Tutaj.
  • UWAGA !!! Szczególne zasady obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta. Przeczytaj szczegółowe informacje.

DRK XXXIII - Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Symbol:

DRK XXXIII

Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 17, 44 732 18 18, fax 44 732 18 19

1. Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu DRK XXXIII.

2. Załączniki:

  • dowód rejestracyjny;
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana;
  • tablice rejestracyjne.
W przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela pojazdu.

3. Do wglądu:
  • dokument tożsamości właściciela.

1. Opłata:

  • za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu (2 miesiące) – 80,00 zł.
  • w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż okres dopuszczalnego czasowego wycofania pojazdu z ruchu, opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
    • 4,00 zł - od 3 do 12 miesiąca;
    • 2,00 zł - od 13 do 24 miesiąca;
    • 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. (nie pobiera się opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

3. Opłaty wnosi się w dniu złożenia wniosku w kasach Urzędu Miasta:
  • Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub
  • ul. Szkolna 28

Wniosek należy złożyć w Referacie Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 lub przesłać na adres:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Referat Komunikacji
97-300 Piotrków Trybunalski
ul. Szkolna 28

Niezwłocznie.

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, mieszczącego się przy ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy.
Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Właściciel pojazdu w celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza:

  • kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
  • decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu, na pisemny wniosek właściciela pojazdu, może zostać skrócony.

Właściciel pojazdu lub podmiot, któremu powierzono pojazd, jest obowiązany zapewnić wycofanemu pojazdowi z ruchu, postój poza drogą publiczną i strefą zamieszkania.

Wycofaniu czasowemu z ruchu podlegają zarejestrowane:

  • samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t;
  • ciągniki samochodowe;
  • pojazdy specjalne;
  • autobusy.

  • : art. 78a Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 450 z późn. zm.).

Załączniki

  1. Wniosek

    (doc) 0.05mb

  • Referat: Referat Komunikacji
  • Kategoria: Rejestracja pojazdów
  • Data publikacji: 2020-11-04
  • Data modyfikacji: 2021-04-08
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 2 =
Link
3 + 2 =