DRK XIV - Zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu
DRK XIV
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 17, 44 732 18 18 fax 44 732 18 19
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu DRK – XIV.
2. Załączniki:
• dokument własności pojazdu (np.: umowa zakupu, faktura, prawomocne postanowienie sądu
o nabyciu prawa własności);
• złożone przez właściciela pojazdu, oświadczenie o utracie dokumentu.
W przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika – pełnomocnictwo uprawniające do odbioru zaświadczenia.
3. Do wglądu:
• dokument tożsamości właściciela pojazdu;
1. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia 17,00 zł.
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł (nie pobiera się opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
3. Opłaty wnosi się w dniu złożenia wniosku w kasach Urzędu Miasta:
- Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub ul. Szkolna 28,
- za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
Wniosek należy złożyć w Referacie Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 lub przesłać na adres:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
97-300 Piotrków Trybunalski
Do 7 dni.
Odwołanie nie przysługuje.
Zaświadczenie, potwierdzające dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym, wydawane jest na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego pojazdu wywiezionego z kraju, uprzednio zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- art. 72 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz.U. z 2023r., poz. 1047 ze zm.)
Załączniki
- Wniosek
(docx) 0.02mb
- Referat: Referat Komunikacji
- Kategoria: Rejestracja pojazdów
- Data publikacji: 2020-11-04
- Data modyfikacji: 2023-06-16