• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

IGK VIII - Pomniejszenie należności wynikającej z ustawy o ochronie gruntów rolnych

Symbol:

IGK VIII

Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 46

1. Wniosek o pomniejszenie należności wynikającej z ustawy o ochronie gruntów rolnych – IGK VIII.

  • z wnioskiem wystąpić może właściciel w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 lutego o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2021r. poz. 1326), czyli również posiadacz samoistny, zarządca lub użytkownik, użytkownik wieczysty
    i dzierżawca, który posiada ostateczną decyzję zezwalającą na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej, w której została naliczona należność i opłaty roczne oraz po dniu faktycznego wyłączenia gruntów z produkcji. Przez dzień faktycznego wyłączenia z produkcji rolniczej należy rozumieć np. dzień wytyczenia obiektu na gruncie poświadczony przez geodetę wpisem w dzienniku budowy.
2. Do wniosku załącza się:
  • w przypadku współwłasności nieruchomości – pisemne zgody współwłaścicieli. Wniosek powinien być podpisany przez wszystkich współwłaścicieli nieruchomości, na której planowana jest inwestycja lub przez pełnomocnika. W przypadku gdy inwestorem jest jedna z osób będących współwłaścicielami nieruchomości objętej wnioskiem, do wniosku należy dołączyć pisemne zgody współwłaścicieli na dysponowanie tą nieruchomością na cel wskazany we wniosku.
  • operat szacunkowy sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego określający rynkową wartość gruntu faktycznie wyłączonego (wg cen stosowanych w obrocie w Piotrkowie Trybunalskim) ustaloną na dzień faktycznego wyłączenia tego gruntu z produkcji,
  • potwierdzenie faktycznego wyłączenia gruntu z produkcji w postaci np.  poświadczona za zgodność z oryginałem kopia wpisu geodety o wytyczeniu obiektu na gruncie w dzienniku budowy,
  • oryginał pełnomocnictwa udzielonego osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z potwierdzeniem (w oryginale) dokonania opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo.

1. Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

2. Za każde udzielone pełnomocnictwo opłata skarbowa wynosi 17zł.

Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:

  • Pasażu K. Rudowskiego 10,
  • ul. Szkolna 28 (wejście A, B).

Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.

Do jednego miesiąca.

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Mieszkańców.

Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:

  • osobiście przez wnioskodawcę,
  • za pośrednictwem doręczyciela.

  • art. 4 pkt 11, 12, 13, art. 5 ust.1, art. 12 ust. 1, 7, 13, 14 ustawy z dnia 3 lutego 1995 roku o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2021r. poz. 1326).

Załączniki

  1. Wniosek

    (docx) 0.02mb

  • Referat: Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
  • Kategoria: Rolnictwo i zwierzęta
  • Data publikacji: 2020-11-03
  • Data modyfikacji: 2022-04-27
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 2 =
Link
3 + 2 =