• UWAGA Zmiana godzin pracy urzedu! Od 2 lipca 2024 r. Urząd Miasta pracuje: w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach od 7.30 do 15.30, we wtorki od 7.30 do 17.00, w piątki od 7.30 do 14.00.
  • Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

Najczęściej zadawane pytania

Czy fakt kupna nieruchomości w Piotrkowie Trybunalskim należy zgłosić do Urzędu Miasta? Co w takiej sytuacji z podatkiem od nieruchomości?

Zakup nieruchomości wiąże się z obowiązkiem złożenia przez Nabywcę informacji lub deklaracji na podatek od nieruchomości (druki IN-1 z załącznikami lub DN-1 z załącznikami są dostępne na stronie bom.piotrkow.pl w zakładce "Sprawy" ). Wypełnione formularze należy złożyć w Urzędzie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego w terminie 14 dni od daty zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego ( od daty aktu notarialnego).
Po złożeniu informacji IN-1 (dotyczy osób fizycznych) zostanie wydana decyzja ustalająca wysokość podatku od nieruchomości.
Natomiast składając deklarację DN-1 (dotyczy osób prawnych, jednostek oraz spółek nie posiadających osobowości prawnej) należy dokonać samoobliczenia (podatnik sam oblicza podstawę opodatkowania, nalicza podatek i odprowadza go do organu podatkowego) podatku i wpłacać go - bez wezwania - na rachunek Urzędu Miasta w ratach miesięcznych".

powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
7 + 1 =
Link
7 + 1 =