• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

IMG XI - Przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Symbol:

IMG XI

Referat Geodezji, Kartografii i Katastru
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 14

1. Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (IMG XI).

2. Wniosek do pobrania w załącznikach sprawy.

3. Dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, np.: akt notarialny, odpis z księgi wieczystej.

4. W przypadku wniosku dotyczącego gruntów rolnych, klasyfikowanych uprzednio jako leśne, należy dołączyć wierzytelną kopię ostatecznej decyzji właściwego organu zezwalającej na zmianę użytku leśnego na rolny, wydanej w trybie art. 13 ustawy z dnia 28.09.1991 r. o lasach (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1275).

5. W przypadku gdy klasyfikacją miałaby być objęta część działki /działek, kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym obszarem, którego dotyczy wniosek.

6. Pełnomocnictwo - w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.

1. Opłata skarbowa - za wydanie decyzji 10 zł.
Opłatę skarbową dokonuje się w Kasach Urzędu bądź na konto SANTANDER BANK POLSKA S.A.
nr  91 1090 2590 0000 0001 5213 1413.
2. Wynagrodzenie klasyfikatora wykonującego czynności klasyfikacji działek stanowi koszty postępowania administracyjnego, którymi obciążone zostaną strony postępowania w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Wraz z wydaniem decyzji w sprawie organ, w trybie postanowienia, ustali wysokość kosztów postępowania w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz osoby zobowiązane do ich poniesienia.
3. Opłaty z tytułu kosztów postępowania administracyjnego dokonuje się w Kasach Urzędu bądź na konto SANTANDER BANK POLSKA S.A.  nr  34 1090 2590 0000 0001 5213 1372.

1. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta ul. Szkolna 28 lub przesłać tradycyjną pocztą na adres Urzędu:
     
      Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
      ul. Szkolna 28
      97-300 Piotrków Trybunalski

2. Wniosek można złożyć również za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

1. Wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów – do 14 dni.

2. Przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego w celu wybrania klasyfikatora, który na podstawie upoważnienia organu wykona czynności klasyfikacji działek – do 30 dni.

3. Wydanie decyzji – niezwłocznie po otrzymaniu prawidłowo wykonanej dokumentacji klasyfikacyjnej, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Od decyzji służy stronie odwołanie, które wnosi się do Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego,
za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

1. Gleboznawczą klasyfikacją gruntów obejmuje się grunty rolne i leśne. Gleboznawczą klasyfikację przeprowadza się z urzędu albo na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji albo innego władającego takimi gruntami wykazanego w ewidencji gruntów i budynków.

2. Na wniosek właściciela gleboznawczą klasyfikację przeprowadza się dla:
a. gruntów, dla których wystąpiła trwała zmiana sposobu użytkowania np. z gruntów ornych na łąki trwałe lub pastwiska i odwrotnie,
b. gruntów planowo zalesionych.

3. Wniosek składa właściciel gruntów podlegających klasyfikacji (grunty rolne i/lub leśne) albo inny władający takimi gruntami wykazany w ewidencji gruntów i budynków.

4. Jeżeli wniosek składa osoba prawna, to powinien on być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w jej imieniu.

5. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Miasta.

6. Po przedłożeniu wymaganych dokumentów Referat Geodezji, Kartografii i Katastru bada, czy istnieją przesłanki do przeprowadzenia klasyfikacji, a jeżeli istnieją, do przeprowadzenia niezbędnych czynności zostaje upoważniony klasyfikator, w tym m.in. do czynności klasyfikacyjnych w terenie i sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji. Po ich wykonaniu oraz wykonaniu niezbędnych prac geodezyjnych strony zostaną zawiadomione
o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji. Jeżeli zostaną zgłoszone zastrzeżenia, informacje o sposobie ich rozpatrzenia będzie zawierać decyzja o ustaleniu klasyfikacji.

7. Wybór klasyfikatora następuje na podstawie zapytania ofertowego a kryterium wyboru jest najniższa  zaoferowana cena za wykonanie usługi.

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz. 1990).
  • Rozporządzenie  Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz. U. z 2012 r. poz. 1246).

Załączniki

  1. Wniosek

    (docx) 0.02mb

  • Referat: Referat Geodezji, Kartografii i Katastru
  • Kategoria: Geodezja, kartografia, ewidencja gruntów
  • Data publikacji: 2020-10-12
  • Data modyfikacji: 2023-01-02
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
4 + 2 =
Link
4 + 2 =